Re: klawiatura USB - walne³o korki posz³y

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 01 Apr 2010 - 00:36:15 MET DST

** MAR <marITYLKOMARabc@spox.org> wrote:

> Mog³a byæ wina zasilacza, je¶li zawsze by³ pod pr±dem a nie ca³kowicie
> odcinany od sieci, to standby móg³ siê "zu¿yæ". Im tañszy zasilacz tym
> wiêksza na to szansa.

Widzia³em wuchtê tanich zasilaczy i nigdy czego¶ takiego - najczê¶ciej po
prostu pad³by bezpiecznik zasilacza, zasw±dzi³oby trochê i tyle.

> Albo zwarcie przy wk³adaniu wtyczki, to nie jest wcale rzadkie, w sieci mo¿na
> znale¼æ wiele relacji o takich zdarzeniach.

Szczególnie uwzglêdniaj±c czyje¶ dzia³anie celowe - mo¿e kolega przespa³ siê z
nie t± co trzeba? ;-)

> Zabroniona nie, ale zawsze jest obarczona ryzykiem.

Wszystko jest obarczone ryzykiem ale b³agam nie wmawiaj ludziom, ¿e trzeba
urz±dzenia galwanicznie od³±czyæ od sieci elektrycznej, wyj±æ baterie itd.
tylko po to aby pod³±czyæ klawiaturê USB. Codziennie miliardy ludzi podpinaj±
rzeczy via USB do komputera (g³ownie pendrive) bo do tego jest to przeznaczone.
Do podpinania w locie w przeciwieñstwie do (teoretycznie) PS/2, które te¿
podpinam z regu³y do w³±czonego komputera i nigdy nic siê nie sta³o (pomimo, ¿e
nie by³o do tego przeznaczone to widocznie tak projektuje siê urz±dzenia aby
jednak siê da³o).