Re: Linux? do Lifebooka S6120

Autor: nb <nobody_at_nowhere.net>
Data: Wed 31 Mar 2010 - 19:40:22 MET DST

at Tue 02 of Mar 2010 21:31, Przemysław Sługocki wrote:

> Linuksa

Albo Linuxa

za http://www.rjp.pan.pl/

UCHWAŁA ORTOGRAFICZNA NR 17 RADY JĘZYKA POLSKIEGO
W SPRAWIE ZAPISU WYRAZÓW ZAKOŃCZONYCH LITERĄ -X
(PRZYJĘTA NA XXIX POSIEDZENIU PLENARNYM DN. 8 GRUDNIA 2008 R.)

Wyrazy zakończone literą –x (skrótowce, nazwiska, nazwy geograficzne,
wyrazy pospolite) możemy zapisywać dwojako:
A. W przypadkach zależnych w miejsce -x kończącego wyraz w mianowniku
 piszemy połączenie liter -ks-, np. Hortex, Horteksu, (o) Horteksie;
 Hendrix, Hendriksa, (o) Hendriksie; Halifax, Halifaksu,
 (o) Halifaksie; cardox, cardoksu, (o) cardoksie; maalox,
 maaloksu, (o) maaloksie.
B. W przypadkach zaleĹźnych pozostawiamy w zapisie tematyczne -x-, np.
 Hortexu, Hortexowi, (o) Hortexie; Hendrixa, Hendrixowi, (o) Hendrixie;
 Halifaxu, Halifaxowi, (o) Halifaxie; cardoxu, cardoxowi, (o) cardoxie;
 maaloxu, maaloxowi, (o) maaloxie.

--
nb