Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu_at_com.invalid>
Data: Mon 29 Mar 2010 - 07:54:59 MET DST

Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

> Nie jest, bo nawet jeśli niszowe systemy zapewniają takie a nie inne
> zabezpieczenie, to rozmowa na ich temat jest jałowa w tym kontekście.
> Lwia większość (żeby nie bawić się w przepychanie na procenty)
> użytkowników korzysta z Windowsa i taka jest sytuacja zastana.

Ale to jest grupa o sprzęcie. Poczyniłem tylko pewną uwagę
i nie zamierzam o tym dyskutować.

> No to zrobi to świadomie.

Albo i nieświadomie. A potem zadzwoni do serwisu producenta,
że mu kamerka nie działa. Skoro twierdzisz, że user to techniczny
ignorant, to może nie montowanie wyłączników to celowe działanie
producenta- kto lubi dodawać sobie roboty :-)

> W jakim środowisku prowadziłeś badania? Bo jakoś Gates, Jobs czy Woźniak

W środowisku tej grupy.

> Możesz się snobować swoją wiedzą i swoją lepszością, ale faktów nie
> zmienisz. Wasza grupka zniknie tak samo, jak zniknęła grupka
> gików-automobilistów w morzu zwykłych kierowców.

Szczerze, wisi mi to. O samochodzie też wolę wiedzieć więcej,
niż "się nalewa, się jedzie, jakby co się wzywa". Dla mojego
własnego dobra. A jeśli ktoś woli być technicznym ignorantem-
jego wola (jego dane, jego goły tyłek).

> Bo każesz grzebać w sprzęcie, co nie jest rozwiązaniem typowym. Każesz

No do ciężkiej choroby, jak nie masz sprzętowego wyłącznika, a chcesz
go mieć, to se kurna zrób. Albo sprzedaj laptopa, a kup bez kamerki
lub z włącznikiem.

> całkowicie pozbawiać się kamerki/mikrofonu, co też jest właśnie

A gdzie było o "całkowicie pozbawiać"? Cytat?
Ręce, nogi i inne części ciała opadają...

> Możliwe, że tobie publikacja nagrań filmowych, zdjęć czy nagrań rozmów,
> jakie prowadzisz zupełnie by nie przeszkadzała, ale coś mi się wydaje,
> że to tak tylko na pokaz i jakbym powiedział ,,no to włącz kamerkę i
> nagrywanie i prześlij mi efekt z najbliższego tygodnia'' to sprytnie się

Nie mam kamerki. Nie mam laptopa, a w stacjonarnym nie nabyłem, bo i po co?
Komunikatorami się nie ekscytowałem nigdy, na domowym kompie jest
Skype i Pidgin, bo żona korzysta (obecnie zresztą rzadko).
Ale jak kupię laptopa, a kamerka będzie- a niech sobie będzie, nie będę
specjalnie szukał laptopa "bez", ani ze sprzętowym wyłącznikiem.

> No to nie jest rozwiązanie sensowne wg mnie.

Oczywiście, zamontowanie sprzętowego wyłącznika w sytuacji, gdy chcesz mieć
sprzętowy wyłącznik nie jest sensowne...

> A jak wyłączyć sterownik mikrofonu bez wyłączania dźwięku? No i wtedy
> całkowicie zostanę bez mikrofonu.

Jeśli samego mikrofonu, to ja np. bym wyciszył i zabrał uprawnienia
dostępu do miksera.

> Po pierwsze: rotkity istnieją

A jakże. Pluskwy takoż.

> Po drugie: Umówmy się, że rozmawiamy o Windows, a tam się pracuje z
> konta admina albo z póładmina w Viście.

Rozmawiamy o sprzęcie. O Windows grupa obok.

> Jeszcze raz: Ja nie twierdzę, że każdy każdego podsłuchuje. Ja
> zauważyłem taką możliwość i zauważyłem, że producenci laptopów sami dają
> szpiegom (przemysłowym lub społecznym) narzędzie do ręki.

Dają także narzędzie do włamań do sieci/banków, hazardu i pornografii.
Nie wiedziałeś?

--
Dominik (& kąpany)