Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 22 Mar 2010 - 16:09:19 MET

Proces Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> zwrócił błąd:

> Tyle, że to zabezpieczenie softwarowe. Zapewne do obejścia.

We wszystkich słuchawkach jakie mam da się wyłączyć sprzętowo mikrofon.
Te które nie mają przełącznika wyłączającego - te ze wzmacniaczem - mają
mikrofon na zatrzask - fizycznie da się go odpiąć. Z tego powodu się
kiedyś zepsuły i wymieniałem, dlatego nie polecam takiego rozwiązania.
Czyli - jeśli nie masz rozwiązania sprzętowego już wbudowanego to, chcąc
zachować gwarancję, zostaje albo użycie rozwiązania programowego albo
zaprzestanie użytkowania produktu. /można też zakleić kamerkę, takie coś
nie powinno powodować utraty gwarancji jeśli zrobi się umiejętnie/

Możliwość użycia kamerki do śledzenia oczywiście jest, bo to jedna z jej
funkcjonalności. W sterach Logitecha da się np. wyłączyć diodkę
sygnalizującą nagrywanie. Ale to norma dzisiaj. W kamwidach i kamerach
da się często wyłączyć światełko nagrywania z przodu, w niektórych
dyktafonach też.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8