Re: Jak się zabezpieczyć przed podsłuchem?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 22 Mar 2010 - 14:46:23 MET

Proces Przemys³aw Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> zwróci³ b³±d:

> Podobnie z kamerk±. Sporo lapków ma wbudowan± kamerkê. Fakt, ¿e moja
> ¶wieci jak j± w³±czaæ, ale nie wiem czy tego te¿ nie da siê programowo
> obskoczyæ. Wychodzi wiêc na to, ¿e mój w³asny sprzêt mo¿e mnie podgladaæ
> i pods³uchiwaæ i nie wiadomo do koñca jak kto i kiedy to wykorzysta.

Przecie¿ wystarczy wy³±czyæ w mened¿erze urz±dzeñ czy tam jego
odpowiedniku. A w mikrofonach to nawet ³atwiej, przynajmniej w
windowsie, mo¿na wy³±czyæ w "urz±dzeniach nagrywaj±cych". Czêsto tak
robiê, nie dlatego ¿e kto¶ mnie pods³uchuje na kompie (teraz pods³uchuj±
telefony :/) tylko dlatego ¿e mikrofon w³±czony istotnie zbiera d¼wiêk.
Np. kiedy nagrywa siê filmik z gry mo¿e to przeszkodziæ, albo kiedy
rozmawia siê przez skype a inny mikrofon le¿y obok g³o¶nika radia.

Mam takie s³uchawki z w³asnym mini-wzmacniaczem, niedawno okaza³o siê ¿e
ich mikrofon dzia³a nawet je¶li ten wzmacniacz siê wy³±czy, choæ nie
mog± wydawaæ d¼wiêku. Tak samo je¶li wy³±czy siê je jako playback
prze³±czaj±c na przedni panel. Mikrofon tych s³uchawek dzia³a nadal,
równolegle z mikrofonem z przedniego panela - programowo mo¿na wy³±czyæ
tylko ten przedni. Jednak wy³±czenie wej¶cia mikrofonowego w sterowniku
dzia³a na 100%. Nie ma co szukaæ rozwi±zania sprzêtowego.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8