Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Sun 21 Mar 2010 - 12:11:45 MET

"jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote in message
news:ho4t4d$3kl$5@news.onet.pl...
> Nie wiem jak jest obecnie, ale około 15 lat temu w czasopismach
> poświęconych technice wojskowej pojawiały się oferty urządzeń
> przenaczonych do tego celu. Ceny zaczynały się tak mniej więcej od kwoty
> 3 razy cena typowego PC-ta.

to ja powtorze po raz kolejny - zaden cywil nie oferuje odzyskania
danych nadpisanych nawet jeden raz

i nie jest znany *zaden* przypadek odzyskania danych nadpisanych np.
gutmannem ani zadnym innym wielokrotnym algorytmem (w przypadku
wspolczesnego dysku o pojemnosci liczonej w GB)

o ile nie sa to serwery z danymi wartymi dzieiatki miliony (i wiecej)
dolarow mozna to ryzyko spokojnie olac bo koszty tego sa astronomiczne