Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: Tomek <nomail_at_nonono.no>
Data: Sat 20 Mar 2010 - 23:53:58 MET

On 20.03.2010 19:04, RD wrote:
> Witajcie,
>
> Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
> wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.
> Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-)
> jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś
> zaproponować?
> Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

Proponuję rozwiązanie nieinwazyjne, to znaczy kilkunastokrotne
nadpisanie. A jak już to zrobisz, to może mógłbyś mi je wysłać, rzecz
jasna nie po to, żebym próbował coś odzyskać. W sakwie pusto, a
przydałyby mi się nowe dyski :). Najwyraźniej dla Ciebie i tak są już
zezłomowane. Zapłacę za wysyłkę. :)