Re: Jak najskuteczniej zniszczyć dane/dysk twardy

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Sat 20 Mar 2010 - 19:50:41 MET

Dnia Sat, 20 Mar 2010 19:04:48 +0100, RD napisał(a):

> Witajcie,
>
> Zastanawiam się, czy aby zwykły format dysku twardego będzie
> wystarczający.. chciałbym trwale usunąć dane.

Zwykły format w ogóle nie usuwa danych z dysku. Po formacie jest duża
szansa na odzyskanie wszystkich danych.

> Kiedy wyobraźnia pracuje.. cóż :-) mam mnóstwo ciekawych pomysłów ;-)
> jak tego dokonać, chcę zrobić to jednak po ludzku. Możecie coś zaproponować?
> Dyski twarde mogą nie nadawać się do użycia po usunięciu danych.

Najpierw programami do trwałego usuwania danych (Hard Disk Wipe Tool,
Darik's Boot and Nuke, Data Shredder... pełno ich jest).

Jak jesteś paranoikiem, to potem rozkręcasz dysk i jeździsz po talerzach
magnesem neodymowym, potem talerze wypiekasz w piecu (im goręcej tym
lepiej), potem talerze niszczysz mechanicznie - tniesz, rozbijasz,
wyginasz... :)

--
GLaF