Re: przejsciowka IDE - CF jaka ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 18 Mar 2010 - 02:06:42 MET

** Marek M <nospam@autograf.pl> wrote:

> Witam, jaką przejściówke polecicie z tych obecnych na allegro
> http://allegro.pl/item955114086_cf_ide_44pin_adapter.html
> http://allegro.pl/item951926464_adapter_kart_compact_flash_cf_na_ide_ata.html
> http://allegro.pl/item952913754_przejsciowka_adapter_ide_to_cf_3_led_k120.html

> mam zamiar postawić na karcie CF freenas i zastanawiam się jaka przejściówka
> bedzie najlepsza do tego

Z tego co pamiętam to więcej zależy od samej karty niż od przejściówki. Tzn.
jak obsługuje DMA. Poruszałem podobny temat w okolicach czerwca zeszłego roku
poszukaj.

Generalnie ja bym się nie bawił w przejściówki tylko nabył przemysłowy moduł
disk-on-chip, który wpinasz bezpośrednio w port IDE. Mają mniejszą pojemność
niż typowe karty CF ale są bardziej żywotne i przeznaczone właśnie to do tego
zadania. Coś takiego:

http://www.allegro.pl/item963315687_modul_dom_compact_flash_1_gb_40_pin_ide.html