Re: zworki w starych dyskach WD

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Mon 08 Mar 2010 - 01:03:44 MET

Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości
news:hn1ed7$ljq$1@atena.e-wro.net...

> Użytkownik "identifikator: 20040501" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w
> wiadomości news:hmu7nb$839$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Do trybu Dual w tym dysku nie ma wątpliwości. Więc jesli chcesz mieć
> pewność to skombinuj drugi dysk

Tylko dysk a nie CD/DVD. I najlepiej jakiś też z tego okresu, a nie 500GB
(znaczy z takim pewnie też by działał, ale czasem mogą być
"niekopatybilności" przy łączeniu na jednym kanale dwóch dysków z tak
odległych epok).

> skonfiguruj go zworką do pracy Master/Slave i połącz oba na jednym kanale.

Ostatnio miałem potrzebę podłączyć dysk 212 MB (MB, a nie GB; na tym dysku
data produkcji to 1993) i działał bez problemu na płycie AM2.
Aczkolwiek czasem może byc konieczne wymuszenie w biosie trybu CHS zamiast
LBA, lub przełączenie (też w biosie) danego kanału IDE z 32-bit na 16-bit.
Aha, ta 212-ka była jedynym dyskiem na kanale i mimo że była skonfigurowana
jako Slave to bios (i Dos) bez problemu ją widział.