Re: DVI a HDMI

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 03 Mar 2010 - 08:43:27 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "nom"
>W okresie wygaszania (blanking period) przesyła się dźwięk. Dźwięk jest
>przesyłany cyfrowo, tak samo jak obraz.

Nie w DVI. W HDMI via DVI.

>DVI i HDMI elektrycznie to jest to samo, DVI może mieć dodatkowo sygnal
>analogowy Video.

No to nie to samo :-)
Aczkolwiek fakt, DVI jest zgodne elektrycznie z sygnałem wideo z HDMI
(co nie znaczy, że oba standardy są w pełni zgodne elektrycznie!)

>DVI i HDMI ma dwa tory sygnałowe dla obrazu RGB (po angielsku link). Każdy
>link ma 3 kanały (channel) do przekazywania każdego z sygnału obrazu R,G i
>B. Dodatkowo przesyłany jest zegar (clock).
>W kanale Blue w okresie wygaszania (blank period) przesyłany jest cyfrowo
>sygnał synchronizacji H i V.
>W innych kanałach (R i G) w tym okresie przesyłane są sygnały kontrolne i
>dźwięk.
>Od karty graficznej zależy, czy przy przesyłaniu obrazu zakoduje również
>dźwięk w sygnale cyfrowym.

Ale teraz nie mówisz o DVI, tylko o HDMI przesyłanym przez DVI (coraz
częstszym, trzeba przyznać). DVI specyfikuje tylko przesyłanie sygnału
wideo.

--
  Kruk@ -\                   |
          }-> epsilon.eu.org |