Re: odczyt temperautry systemowej

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 02 Mar 2010 - 19:07:39 MET

Proces Jacek <jacekb@inetia.pl> zwrócił błąd:

> Ciekawa dyskusja.
> Po wymianie płyty bacznie obserwuję temperatury procka i tak nie wiem
> komu /czemu/ wierzyć:
> Odczyty z programów odczytujących temperatury /w tym samym czasie/:
>
> SpeedFan CoreTemp 0.99.5 Everest Bios po restarcie
>
> temp.1 39 C rdzeń 1 47 C rdzeń 1 46 C system 38 C
> temp.2 30 C rdzeń 2 43 C rdzeń 2 42 C CPU 36 C
> temp.3 35 C Procesor 35 C
>
> a żeby było śmieszniej:
>
> CoreTemp 0.99.4
>
> rdzeń 1 26 C
> rdzeń 2 21 C
>
> I komu /czemu/ tu wierzyć?

Żadnemu, jako że to procek c2d domyślam się. Osobiście najbardziej
ufałbym realtemp, którego nie masz, ale nawet w coretemp sprawdziłbym w
liście zmian między wersjami, zwykle zmienia tam parametr Tjmax (albo
Tjunction), od którego zależy podawana temperatura. Ponadto można samemu
ustawić offset, i wtedy program będzie wyświetlał ile chcemy. Każdy z
tych programów ma jakiś offset, dobry albo zły, który stosuje na
podstawie identyfikacji procesora.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8