Re: Odzyskiwanie nadpisanych danych

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Sun 28 Feb 2010 - 14:56:09 MET

W artykule <4b8a6976$1@news.home.net.pl>, Andrzej Lawa napisa³(a):

> Mniej amerykañskich filmów ogl±daj ;)

No w³a¶nie te¿ wydaje mi siê, ¿e to bajki.
Kiedy¶ jedna z firm (du¿ych, ale nazwy nie wymieniê) naci±gnê³a znajomego
na XXXXX PLN netto (X odpowiada cyfrze) za pseudo odzyskanie czê¶ci danych
z dysku uszkodzonego.
Po kilku tygodniach stwierdzili, ¿e nie mog± odtworzyæ bazy danych
znajduj±cej siê na dysku (chodzi³o o pliki DBF).
Poniewa¿ znali¶my doskonale program, który pliki DBF tworzy, poprosili¶my
¿eby tamta firma odzyska³a chocia¿ fragmenty plików - dalej ju¿ je
przetworzymy. Znowu po oko³o 2 tygodniach stwierdzili, ¿e nie da siê.
W koñcu poprosili¶my ¿eby odzyskali cokolwiek (nawet pojedyncze sektory)
z dysku - znowu odpowied¼ by³a "nie da siê".

W efekcie kwota XXXXX musia³a byæ uiszczona przez klienta (nie wiem
jak to siê skoñczy³o, bo bodaj¿e klient mia³ ich podaæ do s±du
za wy³udzanie pieniêdzy).

Ot tyle z mojej styczno¶ci z takimi firmami, które naci±gaj± klientów
na kasê, a i tak pó¼niej "odk³adaj± dysk na pó³kê" i stwierdzaj±, ¿e
no niestety "nie da siê". Ale tak siê "napracowali¶my", ¿e pieni±dze
musimy wzi±æ...
(niektóre fragmenty celowo ujête w cudzys³ów bo nie wiem co faktycznie
by³o robione z dyskiem, ale efekty wizualne by³y tak jak napisa³em).

Jacek