Re: jaki dysk mogę kupić

Autor: nom <nom73_at_usunto.gazeta.pl>
Data: Sun 28 Feb 2010 - 08:15:22 MET

Użytkownik "Piotrek" <s@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hm3b9l$r74$1@news.onet.pl...
> Mam płytę asusa P5P800 SE, która ma dwa złacza SATA.
> Chciałbym dokupić dysk SATA, czm muszę się kierować żeby pasował do mojej
> starej płyty i czy będzie to wspólpracowało z dyskiem ATA

Seagate z serii 11 zaliczyły w zeszłym roku "wpadkę" z firmware i czasami
dyski przestawały być widoczne w systemie albo pokazywały pojemność 0B. Sam
oddałem do reklamacji 500GB, bo miał kilkaset uszkodzonych sektorów, jak
system próbował czytać z takiego sektora to następował samoczynny restart
komputera.
Samsungi są w porządku, ale miałem jednego 160GB, który mi wibrował i
wprowadzał obudowę w rezonans. :-)
Ponadto Samsungi nie są poprawnie wykrywane na mojej starej płycie Asrocka
KT880, trzeba programowo przestawić je na transfer 1,5Gb/s (płyta główna
Asrocka nie obsługuje transferu 3Gb/s).
WD Caviara ostatnio nie kupowałem, ale te które mam w pracy działają
bezawaryjnie od 7-8 lat.
Jak będziesz kupował dysk poczytaj na forum opinię na temat danego modelu,
lepiej uczyć się na cudzych niż własnych błędach. :-)