Re: GIGABYTE GA-P41-ES3G Intel G41 O/C?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 27 Feb 2010 - 21:09:01 MET

W dniu 2010-02-22 12:23, OMSON pisze:

> [...]
> nominalnie tj. efektywnie 800MHz (nie jest to jakiÅ› mocny RAM - ot
> zwykły Kingston 2x1GB CL6). Zasilacz to Fortron 350W (znowu zapomniałem
> oznaczenia modelu - prawdopodobnie PNF). Do tego 2 dyski twarde, 2
> nagrywarki (nie liczÄ™ grafiki bo wystarczy mi coÅ› zintegrowanego z
> płytą). Pecet przeznaczony jest na DAW pod Sonar'a 8.5PE.
> Przy normalnej sesji obciążenie CPU dochodzi obecnie do 60% z hakiem -
> chciałbym obniżyć zużycie obciążenia, ponieważ zdarzają się trzaski i
> czasem drop out hosta. Posiadam kartÄ™ na USB Line6 POD Studio UX2.

A co generuje to obciążenie procesora? Aplikacja? Włączyłeś sobie
pokazywanie "czasu jądra" - jak obciążenie procesora generuje ci I/O,
przerwania od urządzeń, zmiany wątków itd, to podkręcanie niewiele tu
pomoże. Nie znam karty tej, ale sama obsługa USB zamula komputer czasami
(im bardziej driver popierdzielony tym gorzej, im czipset usb gorszy tym
gorzej itd).
"trzaski" które opisujesz mogą powstawać np dlatego, że komputer się
zamyślił nad zapisem na dysk, i chwilę przestał gadać z kartą na USB.
Albo wręcz odwrotnie. A procesor w tym czasie i tak idlował ralnie,
aplikacji nie obsługując, tylko obsługiwał przerwania od usb...