Re: Program do wyłączania dysku w WIN XP

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 27 Feb 2010 - 00:57:08 MET

"ejek" napisał:

> revoSleep

Taaak, próbowałem go kiedyś...
Dysku IDE-0 nie wyłączy - bo system (ErrorCode 32).
Dysku IDE-1 nie wyłączy - bo pagefile.
Dysku SCSI nie wyłączy - bo nie umie: "Niepoprawna funkcja (ErrorCode 1)".
Dysku USB nie wyłączy - bo nie: "Żądanie nie jest obsługiwane (ErrorCode
50)".

Może w nowszej wersji coś poprawili, ale nie zmienia to faktu, że takie
programowe wyłączanie to głupiego robota. Dawno temu, gdy miałem głównie
dyski SCSI i dedykowane narzędzie Adapteca do wyłączania tychże dysków -
szału można było dostać. Każde niebaczne kliknięcie Mój komputer, odpalenie
MS Word czy wpisanie z ręki adresu w przeglądarce powodowało wybudzenie
całej tej menażerii, żeby było śmieszniej - sekwencyjne. Trwało to
kilkadziesiąt sekund, w tym czasie komputer był całkowicie "martwy".
Podejrzewam, że jeśli nawet uda się ów zbędny dysk wyłączyć czy uśpić
programowo, to i tak któraś z wymienionych akcji (lub jakaś inna, np.
antywirus, indeksacja itp.) co i raz będzie apiać go załączać. To już lepiej
dla niego, żeby się kręcił non stop. A jako że to grupa sprzętowa, więc
rozwiązanie powinno być również sprzętowe: wyłacznik zasilania dysku. A w
razie potrzeby można go włączyć i (chyba) podmontować bez restartu Windy.

JoteR