Re: obraz z ekranu laptopa wygasza się - dziwny przypadek

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Fri 26 Feb 2010 - 17:16:43 MET

Panowie, dzięki za odpowiedzi. Czyli jednak Hardware... Software'owo-
systemowe przyczyny nie wchodzą raczej w grę? Oj to chyba zanosi się
na śmierć dla tego laptopa.

> Ja myślę, że przyczyną może być zużycie świetlówki. Zobacz w ciemnym
> pomieszczeniu, czy ekran choć trochę świeci. Jeśli tak, to nie
> świetlówka. Jeżeli nie, to jednak CCFL. Czy w momentach, kiedy ekran
> jest podświetlony nie ma lekko czerwonego zabarwienia? Prawdopodobnie za
> jakiś czas w ogóle przestanie się włączać.

Trudno powiedzieć, czy tu jest w ogóle mowa o podświetleniu. A tym
bardziej o zabarwieniu. Wydaje mi się, że żadnego zabarwienia na
ekranie niema, ale jeśli udałoby Ci się podać mi jakieś przykłady z
sieci, to pewnie stwierdzę do którego z nich podobny jest mój.
Próbowałem robić foty telefonem komórkowym, ale nic na nich nie widać,
a lepszym sprzętem póki co nie dysponuję. Byłbym wdzięczny za jakieś
linki z przykładami podobnych fuck-upów.

> Świetlówkę można wymienić samemu, choć jest to dość skomplikowana
> operacja wymagająca precyzji. Koszt nie większy niż 40 zł. W serwisie
> zapłacisz ok. 200-300 zł za nową matrycę, chyba, że znajdziesz jakiś,
> gdzie dokonują wymiany podświetlenia, wtedy może ok. 100 zł.
>
> Jeżeli zdecydujesz się na samodzielną wymianę, polecam ten przewodnik, z
> którego sam korzystałem:http://www.lcdparts.net/howto/troubleshooting/LaptopCCFL1.aspx

Dzięki wielkie za tego linka - wszystko wygląda na dające się wykonać
nawet przez takiego laika jak ja. Sęk w tym, że potrzebny byłby mi na
to choćby jeden dzień (a zakładam, że ze trzy). Nie mogę sobie na taki
luksus pozwolić niestety. Więc pewnie zaliczę wizytę w serwisie.
Krótka piłka - jeśli naprawa przekroczy 100 PLN, moja Toshiba pójdzie
na zasłużone allegro :(