Re: Energooszczędny zestaw.

Autor: Wiesław <nawu_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 22 Feb 2010 - 20:21:27 MET

Dnia 22-02-2010 o 18:59:11 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
napisał(a):

> po pierwsze nie napisałem, ze mam "jakis", tylko ze mam "jakis ok".
> Niemniej zaciekawiła mnie twoja wypowiedz. Mozesz wskazac, jak zmienia
> sie pobór prądu w zaleznosci od jakosci zasilacza?

W zasilaczach energooszczędność to jak najwyższa sprawność, która
mieści się w granicach od ok 40 do ponad 90%. Znaczy to tyle,
że w pierwszym przypadku tracisz 60, w drugim "tylko" 10% energii
za którą płacisz. Wymyślono nawet certyfikaty dla zasilaczy
od 80% sprawności wzwyż. Sprawność nie jest stała w całym zakresie
i najwyższą wartość osiąga gdzieś między 50, a 60% obciążenia.
Jeżeli jednak posiadasz zasilacz OK (ja zrozumiałem "ok"oło 350W),
to zapewne nie masz się czym martwić.

--
Wiesław
Opera Mail