Re: wymiana SSD - to trudne? mozliwe?

Autor: a <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Wed 17 Feb 2010 - 00:08:40 MET

Użytkownik "sam jestem" <janke@vp.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hlceju$kol$1@opal.icpnet.pl...

> Czy wymiana dysku c: typu SSD to trudna operacja?
> Ile może kosztować sama usługa?

W serwisie czy u pana zenia?

> I czy to możliwe w komputerze ASUS EEE PC 901?
> Tu jest 4 GiB, i ten dysk chciałbym wymienić na większy, cokolwiek
> większy, nawet 8/12/16 czy 20 GiB już wystarczy.

Tak, możliwe. Do mojego EEE 901 włożyłem dysk Buffalo 16GB dedykowany do
Della Mini 9. Jedyną wadą tego dysku jest brak "obsługi" diody HDD na
obudowie komputera. Dysk "C" w E901 jest fizycznie mniejszy niż "D" (51mm
vs. 71mm). Natomiast oba mają złącze mini PCI-E. Aby zmienić dysk "C" trzeba
zdjąć/zerwać plombę gwarancyjną spod klawiatury.

> Czy dsyki w EEE PC 901 są "normalne", nie udziwniane jakimiś spec.
> złączami i czy można je wymieniać?

Tak - normalne mini PCI-E, czyli złącze spotykane do HDD/SDD praktycznie
wyłącznie netbookach i to też wybranych. W EEE 901 można też wlutować
gniazdo ZIF i zastosować dysk 1.8" ze złączem ZIF (zamiast dysku "D").

--
pozdrawiam
      Mikołaj