Re: Jak zrobić, żeby klapa nie wygaszała VGA?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Tue 16 Feb 2010 - 20:53:15 MET

W dniu 2010-02-16 19:45, Konrad Kosmowski pisze:

> Jaki laptop (czemu tego nie napisałeś)? W niektórych np. z tego co pamiętam
> starszych ThinkPadach wyłączanie ekranu po zamknięciu klapy było "mechaniczne"
> tzn. ramka ekranu dociskała przycisk i on wygaszał ekran bez udziału
> oprogramowania (swoją drogą też pewnie wysyłał event ACPI).

Lenovo thinkpad r61e. Nie ma widocznego przycisku (w Acerze taki
miałem), ale jakiś przycisk mechaniczny musi być na 100%, a nie tak jak
piszesz, że w starszych. W każdym, bo inaczej jak by wykrywało :D

> Tak czy inaczej u Ciebie to raczej kwestia programowa skoro nie tylko wyłącza
> ekran, ale też sygnał na wyjściu - dobrze rozumiem?

No właśnie wyłącza, dlatego szukam rozwiązania, żeby nie.

> Musisz to wyłączyć w ustawieniach zarządzania energii, sterownika lub w BIOS -
> nie napisałeś ani jaki to laptop ani jaki system operacyjny, więc więcej
> napisać się nie da.

Windows Vista.

> Generalnie JEST możliwe aby po zamknięciu klapy zewnętrzny monitor nadal
> działał - kwestia konfiguracji.

Tylko czego szukać i gdzie? W power Manager mam coś takiego:

Lid closed: Do Nothing (jest do wyboru jeszcze sleep, hibernate i shutdown)

--
Przemysław Adam Śmiejek