Re: NAS do firmy

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.wpkg.org>
Data: Tue 16 Feb 2010 - 10:30:20 MET

On 16.02.2010 07:19, Michal Kawecki wrote:

> Mógłbyś napisać dwa słowa o tym, czego Ci najbardziej brakowało w
> firmowym oprogramowaniu?

Brakowalo mi przede wszystkim elastycznosci, jaka daje typowa
dystrybucja Linuksa.
Wtedy nie bylo jeszcze w firmware targetu iSCSI; a ten co jest teraz,
pozostawia wiele do zyczenia - no ale ja jestem wymagajacy i mam
wymagajace srodowisko ;)

Brak serwera SSH, mozliwosci doinstalowania wlasnych narzedzi do
monitoringu, ustandaryzowanie z reszta serwerow w firmie itp. itd.

> Ja się doczytałem, że na przykład brakuje rsync
> i chyba nie można go dodać poprzez doinstalowanie.

Wlasnie to jeden z takich przykladow, gdzie brakuje elastycznosci -
producent cos sobie wymysli, i jego wizja swiata jest jedyna prawidlowa...

> Jakie ma możliwości
> firmowy programik Nsync do backupów stacji roboczych? Nie mogę znaleźć
> dokumentacji...

Szczerze mowiac nie wiem, nie korzystalem.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org