chipset VIA VT8377A Apollo KT400A - jak to ugryzc?

Autor: Latet <latet_at_sdasda.pl>
Data: Mon 15 Feb 2010 - 11:28:03 MET

Witam,

Dotąd nie miałem żadnej styczności z płytami głównymi na VIA, ani z procesorami
AMD. A teraz muszę zainstalować Windows XP na następującym pececie:

płyta: Ascrock K7 (K7VT4A+) na VIA VT8377A Apollo KT400A
procek: AMD Sempron 2200+ (1500 MHz)

Wiem, tzn. słyszałem, że pierwszą rzeczą po postawieniu systemu jest konieczność
zainstalowania czegoś tam związanego z VIA ("sterowników" do chipsetu VIA?) -
jak się to coś nazywa, to chyba jakiś pakiet jest... Głównie o to mi chodzi.

Potem zapewne jeszcze inne sterowniki związane z komonentami zintegrowany z
płytą główną (dźwięk C-Media, karta LAN, itp...).

Inny problem to karta graficzna - jest tam Radeon 9200 SE (RV280). Niestety,
wiem, że pomimo najnowszych sterowników nie umie ona wyświetlić natywnej
rozdzielczości dla monitora Fujitsu-Siemens 19" Scaleoview W19-1, czyli
1440x900. Czy da się do rozwiązać inaczej niż przez wymianę karty graficznej na
nowszą? A jeśli to jedyne wyjście, to czy możecie jakąś polecić (zgodą z AGP
8x).

Dzięki,

latet