Re: Nieostry obraz co jest przyczyna

Autor: geyb <geyb_at_gazeta.pl>
Data: Sat 13 Feb 2010 - 18:27:50 MET

> na LCD 15" jest OK ale tam można tylko ustawić 60Hz
> więc test jest niemiarodajny bo przy CRT 1024 60Hz też jest ostry

No to masz odpowiedź. Po prostu tor analogowy wideo VGA jest na tyle
kiepski, że przy wyższych rozdzielnościach i częst. odświeżania obraz
jest rozmyty. Widocznie projektant płyty oszczędzał i uznał, że płyta
będzie współpracować z monitorem LCD (dla którego odświeżanie jest
ustawiane właśnie na 60Hz). Nie pozostaje Ci nic innego, jak włożenie
jakiejkolwiek karty graficznej i porównanie obrazu. Nie wiem, do czego
chcesz używać komputera, ale jeśli nie masz wymagań 3D, a zależy Ci na
jakości wyjść VGA to kup starego dobrego Matroksa, będziesz zadowolony.

g.