Re: Wymiana procesora - czy to ma sens

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Fri 12 Feb 2010 - 12:11:26 MET

budda pisze:

> dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady.

Ja kupiłem stare C2D E6320 1,86GHz(4MB Cache) za niecałe 200 zł (bez
cooler'a) na Allegro i zamieniłem z Pentium D 3,2GHz. W hoście, gdzie
nagrywam projekty muzyczne obciążenie CPU dochodziło do 90% (co konczyło
sie zawieszeniem hosta), a po zamianie procka na C2D spadło do 60% w
porywach (mówię o jednym i tym samym projekcie, z taka sama ilością
ścieżek audio i zapiętych plugin'ów).
Wynika z tego Ĺźe taki C2D mimo, Ĺźe wolniej taktowany niĹź wspomniany
Pentium D - jest o 1/3 wydajniejszy od niego. Jesli kupisz szybciej
taktowanego C2D z rej starej serii 65nm - to przelicz sobie mniej więcej
przeskok wydajnościowy. ;) Takie stare C2D są teraz całkiem niedrogie na
rynku wtĂłrnym.

Pzdr, OMSON