Re: Jak wykazać, że urządzenie nie posiada interfejsu USB 2.0

Autor: dziobu <xxxxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Thu 11 Feb 2010 - 11:56:49 MET

Dnia 2/10/2010 8:52 PM, Użytkownik Czeresniak napisał:
> Czy istnieją jakieś oficjalne aplikacje mogące wykazać czy podłączone do
> komputera urządzenie jest wyposażone w standard USB 2.0.
> Jeśli nie to w jaki sposób wykazać, że urządzenie nie jest z USB 2.0.
> Sprawa się tyczy telefonu, który według producenta jest z USB 2.0 a
> maksymalny transfer jaki udaje mi się uzyskać przy odczycie danych z
> telefonu to 0,8MB/s czyli jak dla USB 1.1.
> Przy takiej prędkości zgrywanie mp3 i innych danych na telefon jest
> trochę męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
> [...]

1. Standard USB 2.0 oznacza ze komputer komunikuje się z urządzeniem z
daną szybkościa a nie że z taką szybkością przeslesz swoje dane. (Stacje
dyskietek na USB 2.0 nie działają jakoś wyjątkowo szybko).

2. Czasem producenci podają że urządzenie ma (i wymaga) USB 2.0 bo to
oznacza także max prąd który mozna wyciągnąć z komputera - np w celu
naładowania urządzenia.

3. Jeśli nie było nigdzie informacji o gwarantowanej szybkości przesyłu
danych (tak jak w przypadku kart pamięci, kluczy USB, itp) to nie masz
czego reklamować. A na 99% nie było.

--
Pozdrawiam
dziobu