Re: Jak wykazać, że urządzenie nie posiada interfejsu USB 2.0

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Wed 10 Feb 2010 - 23:20:29 MET

Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości
news:hkv2qs$e5f$1@news.onet.pl...
> Czy istnieją jakieś oficjalne aplikacje mogące wykazać czy podłączone do
> komputera urządzenie jest wyposażone w standard USB 2.0.
> Jeśli nie to w jaki sposób wykazać, że urządzenie nie jest z USB 2.0.
> Sprawa się tyczy telefonu, który według producenta jest z USB 2.0 a
> maksymalny transfer jaki udaje mi się uzyskać przy odczycie danych z
> telefonu to 0,8MB/s czyli jak dla USB 1.1.
> Przy takiej prędkości zgrywanie mp3 i innych danych na telefon jest trochę
> męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
> [...]

To "specjalny" zabieg producenta. Tryb USB 2.0 jest, ale kopiuje sie z
prędkością ~1 MB/s. Miałem to kiedyś na empetrójce. Z MP3 miałem transfer ~8
MB/s, ale do MP3 było ~1 MB/s. Producenci robią tak celowo, po to żebyś
kupił droższą wersję urzadzenia która będzie już miała "prawdziwą" szybkość
USB 2.0. A żeby sie klient nie czepiał że w takim razie urzadzenie jest USB
1.1 a nie 2.0, to szybki transfer jest z urzadzenia na komputer - ale tu
jest akurat mało przydatne (w empetrójce; w pendrivie są oczywiście oba
transfery ważne).
Na przyszłośc przed zakupem urządzenia poświeć trochę czasu na oblookanie
jego recenzji na necie i opinii o nim tamże. Komentarze na forach powinny
bezlitośnie wypunktować listę "minusów" danego urządzenia.