Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 00:56:16 MET

** Marek <brakadresu@wp.pl> wrote:

Generalnie nie chce mi się memłać, więc ostatni mój post w tym temacie.

> dobra dobra Endian to nie soft tylko Linuks tak?

To gotowiec służący między innymi za filtr treści (i sporo więcej, ale o to
pytałeś). Oparty jest o DansGuardian ale w odróżnieniu od Endian vs. dowolna
dystrybucja Linuksa +doinstalowanie DansGuardian to jest po prostu kwestia
czasu. Endiana zainstalujesz w 15 minut i będzie działał, innego Linuksa
(bardziej ogólnego zastosowania) prawdopodobnie będziesz kilka dni męczył zanim
w ogóle rozkminisz jak zainstalować DansGuardian ;) że o konfiguracji nie
wspomnę.

Ergo: weź se jakiegoś peceta z demobilu - może być taki za 50zł byleby działał,
miał dysk, miał napęd CD i dwa interfejsy sieciowe (w Twoim przypadku tych
dwóch przełączników - trzy interfejsy). Zainstaluj to, odpal i zobacz sobie co
to może.

Za DARMO (w sensie licencji softu) moim zdaniem nie dostaniesz nic lepszego.

W kwestii filtra stron dla placówek edukacyjnych dosyć dobrze kosztowo wygląda
też Untangle (też Linux) po wykupieniu subskrypcji - ale to jest koszt ok. 2
tys złotych rocznie (dla placówek kwalifikujących się jako edukacyjne):

http://www.untangle.com/Schools

(...)

Brawo. :)