Re: zabezpiczyc kompy, internet biblioteka

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 00:26:48 MET

** Marek <brakadresu@wp.pl> wrote:

> wolalbym wybrac wersje ktora ma wsio

Czyli co takiego? Konkretnie co takiego? Z początku pytałeś o filtrowanie stron
to dostałeś na talerzu - Linux-gotowiec do tego (jest kilka, ja preferuję
Endiana). Instalacja jest banalna, konfiguracja tego też o ile masz zielone
pojęcie o działaniu sieci.

> i wywalic niepotrzebne rzeczy i tez zeby to nie byl linuks tekstowy tylko cos
> ala windows:)

Ty no załóżmy, że dostaniesz wypasiony serwer i do tego licencje na Windows
Server - i co z tym zrobisz? Sam Windows Server NIE POSIADA narzędzi do
filtrowania stron. Do tego musiałbyś dokupić MS ISA, do tego rozwiązanie
filtrujące, pewnie i by się okazało, że SQL Server itd. A i tak nawet jakbyś to
dostał to nie potrafiłbyś tego skonfigurować.

> tylko teraz rodzi sie kolejny problem jak to wpiac w siec sa dwa switche
> ktore rozprowadzaja siec na komputery, i sa podlaczone do jednego rutera do
> ktorego doprowadzany jest internet

I na czym polega problem? Postaw bramę pomiędzy routerem i switchami
(potrzebujesz trzy karty sieciowe, do czego to już sam pomyśl).