Re: Zwarcie przy łączeniu USB?

Autor: Cichocki Hubert <h.cichy_at_gmail.com>
Data: Wed 27 Jan 2010 - 23:39:55 MET

Użytkownik "ggs" <ggs_@_konto.pl> napisał w wiadomości
news:hjnqc6$ban$1@news.task.gda.pl...

> Wiecej danych ! jaki sprzet ?

> Jezeli plyta jest na Intelu z mostkiem ICH5 lub starszym to sadzac po
> opisie i efektach mozliwe, że nastapil tzw "latchup" , na ktory ten chip
> jest bardzo narazony , pozniejsze ICH juz bez problemu. Suma sumarum
> mostek poludniowy spalony i albo sladow na ukladzie nie widac albo wyglada
> to mniej wiecej tak:
> http://onfinite.com/libraries/179057/2ea.jpg

> Najbardziej narazone sa wlasnie porty USB z przodu , z tyłu nie ma
> najczesciej problemu , najbezpieczniej karta USB na PCI , no ale to juz
> stare czasy.

Potwierdzam :) sam miałem takie zdarzenie 2 razy na płycie P4p800 deluxe
Asusa. W obu przypadkach chip wyglądał jak ten na zdjęciu - skończyło się
jego wymianą i 3 tyg. pobytem płyty w serwisie. Za pierwszym razem ""zonk"
pojawił się w identycznych okolicznościach. Podłączenie aparatu po USB,
zaiksrzyło zaśmierdziało i "sajonara".

Radze przyjrzeć się chipowi.

pozdr
Cichy