Re: Seagate z Allegro - opinie?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 25 Jan 2010 - 18:35:46 MET

W artykule <hjk6n3$fac$1@inews.gazeta.pl>, kamil napisał(a):

> Nie kupowalem na Allegro, ale model ten sam i nie dziala w trybie AHCI. Tzn
> dzialal przez kilka godzin, po N-tym restarcie przestal, w trybie IDE bez
> problemow. Inne dyski na tej plycie dzialaja dobrze, najnowszy firmware od
> seagate nic nie pomogl.

Niestety potwierdzam. Gigabyte GA-EP45-DS4 i ST3500320AS SD15 (na naklejce
oraz z wgranym SD1A).
Ale to nie ma związku ani z dyskami (rozpartywanymi z osobna) ani
z płytą główną (również analizowaną jako płyta gł.).
U mnie w komputerze na płycie gł. Gigabyte (A) dyski (A) pracowały
w mirrorze na IDE. Po zmianie na AHCI, BIOS zaczął się zawieszać przy
wykrywaniu dysków.
Te same dyski (A) przełożone do innej (B) płyty, w trybie AHCI działają
poprawnie (BIOS dyski wykrywa).
Z kolei inne egzemplarze dysków (B) pracują na tej płycie (A) poprawnie.

Zwalić winy na model i firmware dysku nie mogę, bo inne sztuki działają
na płycie poprawnie. Z kolei te same dyski nie wykrywane w BIOSie, na
identycznym egzemplarzu płyty głównej, również pracują poprawnie.

U siebie nie reklamowałem ani płyty ani dysków (nie chciało mi się, skoro
podzespoły są sprawne i działają). Zamieniłem parami i działa :)

Jacek