Re: zasilacz ATX be-quiet

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Sun 24 Jan 2010 - 12:32:54 MET

Dnia Sat, 23 Jan 2010 19:19:37 +0100, Wiesław napisał(a):

> Przy braku obciążenia po stronie wejściowej. Napisałeś, że krzywa musi
> zaczynać się w punkcie 0,0 charakterystyki. Próbuję rozwiać, może
> trochę niezręcznie :), swoje wątpliwości.
Dalej nie wiem co ty chcesz/musisz dzielić przez zero. Owszem, obliczając
sprawność przy braku obciążenia musisz zero podzielić przez jakąś skończoną
wartość ale nie odwrotnie!

> Tutaj jest przykładowy pomiar sprawności zasilacza ATX:
> http://i50.tinypic.com/ix624k.jpg
> Czy mógłbyś skomentować, dlaczego "mierzący" przy wartości "0" energii
> oddanej w kolumnie "sprawność" napisał "nie dotyczy" ?
A skąd ja mogę wiedzieć? Zadaj jemu to pytanie :) ja mogę jedynie się
domyślać że wzdragał się podać prawdziwą wartość (czyli zero) ze względów
marketingowych.

> Tymczasem przy wartości 14W (dolna współrzędna) sprawność w dalszym
> ciągu wynosi 0,
Co to znaczy "w dalszym ciągu"? Co jest niby przed tym "dalszym ciągiem"?
Czy ty przypadkiem nie mieszasz charakterystyki moc wyjściowa w funkcji
mocy wejściowej z charakterystyką sprawność w funkcji mocy wyjściowej?

--
Jacek