Re: Płyta główna pod Phenoma II

Autor: djs <djs_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 18 Jan 2010 - 17:33:13 MET

Michał Bień napisał (a):
> W dniu 2010-01-16 21:53, djs pisze:

> Podstawowy błąd. Czasy Phenomów II w większości odblokowujących się
> bez problemu minęły parę miesięcy temu. .... Teraz większość CPU jest w
> BOXach, więc nawet sprzedawcy za bardzo nie mogą przebierać, chyba że
> nie sprzedają CPU detalicznie, tylko sami składają gotowe zestaw i
> perełki mogą odłożyć na bok. ...

Mam możliwość przebierania - kolega prowadzi firmę i składa sporo
komputerków min z tymi prockami więc mam nadzieję, że w końcu trafi się
jakiś X2 @ X4 :)

> Zdefiniuj czego potrzebujesz i co jest najbardziej istotne ...

Potrzebna mi jest stabilna płyta z dobrym wsparciem od producenta
umożliwiająca odblokowanie dodatkowych rdzeni. Obsługa DDR2 wynika z
tego, że na razie przesiadka na DDR3 wiąże się dla mnie ze zbyt dużą
stratą. Nie potrzebuję 2xPCI-E, nie będę stosować tego rozwiązania.
Płyta musi być w pełnym formacie ATX tak, aby mieściły się oprócz karty
graficznej dodatkowe karty rozszerzeń. Dużym plusem dla Asusa jest LPT -
mam drukarkę LJ1100 i bez tego musiałbym kupować przelotkę.
Do tego czytałem, że Asus ma możliwość wyboru, który rdzeń ma być
odblokowany, czyli w sytuacji kiedy z dodatkowych 2 jeden jest
uszkodzony zawsze można mieć X3 :) Także w chwili obecnej jestem
przekonany do Asusa M4A77D.
Jakoś Asrock mnie nie przekonuje (w nawiązaniu do tego co napisałeś) a
od Gigabyte miałem 2 płyty i obie okazały się kiepskie.

> Michał Bień

pozdrawiam

--
AMD Athlon II X2 250, Foxconn A78AX-K,  4GB A-Data EXTREME DDR2 800+