Re: i5-750 - Co wybrać? prawie kompletny zestaw

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_wp.pl>
Data: Sun 17 Jan 2010 - 23:33:43 MET

Dnia 2010-01-17 22:33, Użytkownik Wiesław napisał:

> CUDA to środowisko programistyczne, więc jak sobie napiszesz program
> to będziesz miał :)
> Technologia pozwala między innymi na szybkie konwertowanie wideo, tylko
> że programy do tego są płatne.
> Chyba jedynym w tej chwili (technologia rozwija się już od bodajże 2006r)
> oprogramowaniem dla zwykłego użytkownika jest silnik PhysX, który odciąża
> procesor. A że w przyrodzie cudów jednak nie ma, robi to kosztem i tak
> mającej mnóstwo pracy karty graficznej. Dla mnie to jedna, wielka ściema.
> Tak to jest jak się nie potrafi wyprodukować wydajnej i energooszczędnej
> [...]

Na stronie producenta jest sterownik do GFX z obsługą tego CUDA
i pakiet programistyczny plus jakieś przykładowe listingi.
Znalazłem też informację o programie czy dwu które to potrafią
wykorzystać ale których ja i tak nie używam/posiadam.
W programistę to się bawiłem na kompach 8 bitowych i trochę
z rozpędu na 16 bitowych, potem zostałem klasycznym uższkodnikiem
i dobrze mi z tym.
Natomiast z brak dostępnych programów typu archiwizer/pakowacz
śmiem twierdzić że wykorzystanie mocy kart GFX jest albo za trudne
albo nieopłacalne albo niekonkurencyjne w kwestii wydajności albo i
jedno i drugie i trzecie na dokładkę.

Pozdrawiam