Re: Szybkość Internetu - od czego zależy

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Sun 17 Jan 2010 - 14:47:57 MET

> Czy można to sprawdzić na używanym komputerze?

Tak na 100% nie można sprawdzić, ale możesz wejść na www.speedtest.net i
www.pingtest.net. Jeśli komputer z wolniejszym internetem wyjdzie gorzej w
Speedtest to coś ogranicza szybkość internetu tj. szerokość pasma (może to
być sugestia ograniczonego pasma przez administratora). Jeśli ma wyraźnie
gorsze pingi, może to być sugestia niskiego priorytetu ruchu.

> Oczywiście chodzi mi tylko o wyświetlenie i porównanie ustawień,
> a nie o zmienianie czegokolwiek.
> Inni użytkownicy tego komputera też odczuwają różnicę.
> Każdy użytkownik działa tam na koncie administratora.
> Administrator sieci pojawia się tam sporadycznie i jest mało
> komunikatywny.

Aha, jeszcze podstawowa sprawa - czy sieć wygląda tak:
a) dostawca internetu ---> router z własnym IP ---> wasze komputery
czy:
b) dostawca internetu ---> switch/hub bez IP ---> wasze komputery.
Jeśli sieć jest typu b, szukałbym rozwiązania problemu po stronie dostawcy,
jeśli jest typu a, szukałbym rozwiązania problemu w routerze, bo w takim
przypadku dostawca widzi waszą sieć jako jedną całość i nie może nic
ograniczyć dla poszczególnych komputerów.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]