Re: gorsze wypalanie plyt przez nagrywarke

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Wed 13 Jan 2010 - 22:56:13 MET

"Smutny Indyk" <turkey@sad.me> wrote in message
news:hil3vk$baq$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Moja nagrywarka DVD w komputerze jest już dość stara, jednak póki co jeszcze
> działa. Zastanawia mnie jednak coś; to możliwe by nagrania były coraz gorsze i
> niemożliwy był ich odczyt? Przecież to technologia cyfrowa, więc albo płyta się
> nagra lub nie, to czy jakość lasera ma jakiś wpływ?

plyta sie nagra albo i nie, problem w tym ze w miare postepowania degradacji
diody laserowej jakosc wypalonych sciezek jest coraz gorsza i czasem nawet
mimo iz po wypaleniu plyta dziala ok wystaczy troche ultrafioletu, minimalna
rysa, troszke kurzu na soczewce itd. itp. zeby przestala byc odczytywana

jakosc zapisu mozna sobie sprawdzic sluzy do tego np. "cd-dvd speed" z pakietu
nero ktorym wypala sie plyte a nastepnie ja odczytuje
podawane sa informacje o tym jak wiele danych bylo odczytane w oparciu
o korekcje bledow

w przypadku starszych nagrywarek warto tez czasem zaktualizowac firmware
pozwala to na poprawna obsluge nowych nosnikow

z ciekawostek: landy i pity na plycie nie oznaczaja 1 i 0 jak czesto mozna
wyczytac lub dowiedziec sie lata temu na 'informatyce', jedynka to zmiana
z pitu na land (lub odwrotnie) a zero to brak owej zmiany