Re: LaCie Ethernet Big Disk 2TB - okrutnie wolne...

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_nospam_at_srakapraptaka_o2.pl.invalid>
Data: Wed 13 Jan 2010 - 20:06:52 MET

BartekK pisze:

> Nie używam jumboframes, bo sens ich włączenia jest wtedy gdy od początku
> do końca by były obsługiwane. Włączenie ich tylko na kilku sprzętach,
> gdzie część sprzętu tego nie obsługuje, _ponoć_ może powodować problemy,
> a ja problemów nie lubię, więc w ogóle tego nie używam. Zwłaszcza że
> testowałem kilka razy na zasadzie komp-switch-komp (gdzie wszystko
> obsługiwało) i żadnego zauważalnego przyrostu wydajności nie widziałem,
> skoro po "zwykłych" z mtu1500 leci mi pod 40MB/s smb między komputerami.

Czy sytuacja się zmienia, jak nawiążesz jednocześnie kilka sesji z tym
dyskiem? Zrób test. Z tego samego kompa np. parę ftpów na różne pliki, z
różnych pecetów na różne pliki. Zobacz czy transfer się zmniejsza z
każdą sesją, czy każdy ma tyle samo (ok. 10 Mbit).

Bo to może być sam dysk, a raczej jego firmware/os który nie pozwala
dawać więcej per klient/per sesja.

Pozdr,
Tomek