Re: Router sensowny

Autor: Michał Bień <mbien_at_invalid.pl>
Data: Sun 10 Jan 2010 - 15:32:25 MET

W dniu 2010-01-10 13:58, Andrzej Libiszewski pisze:

> O TL niewiele powiem, ale za WRT54GL/Tomato mam serwer CoD4
> bezproblemowo działający równolegle z normalnym działaniem w internecie.
> Tak bezproblemowego urządzenia poza tym nie widziałem i szczerze mówiąc
> wątpię żeby mogło być lepiej za akceptowalne pieniądze.

        Do tej pory miaÅ‚em styczność tylko z prostszymi TPLinkami G+FE.
Działający bezproblemowo, ale nie u siebie, tylko raczej u ludzi
"niedzielnie" korzystających z sieci. To że WRT54GL z Tomato jest
absolutnie bezproblemowy wiem - używam od kilku lat, teraz na ~20
mbitowym ADSL (wykupione 8 mbps, AG241 synchronizuje siÄ™ 16-20 mbits
i co ciekawe potrafi trzymać link nawet na SNR 1 dB, mimo że poniżej
5 dB teoretycznie nie powinien). A w domową sieć spięte jest 5
komputerów, drukarka sieciowa, bramka SIP itp. i nawet przy dużym
obciążeniu łącza wszystko działa na WRT54GL bezproblemowo. Dlatego
pytałem o doświadczenia z przejścia z WRT54GL+Tomato -> na TPlinki
- doświadczenia ludzi przyzwyczajonych do dobrego (WRT54GL) są trochę
inne niż sieciowe "świeżynki", dla dktórych dowolny router, ba nawet
modem USB będą OK i dlatego potem takie dziwnie sprzeczne są opinie np:
o routerach Pentagrama - u jednych przy małym obciążeniu sieci działają
OK, u innych przy kilku tys. połączeń wieszają się permanentnie.

Michał Bień