Re: Jaki Netbook

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 30 Dec 2009 - 23:36:29 MET

** A_Zet <adek124@poczta.onet.pl> wrote:

> Nie, nie pisałem tak. Napisałem dość wyraźnie: "wbudowanie modemu 3G jest
> taką rzadkością".

Za darmo to faktycznie rzadkość.

> Chyba niezbyt orientujesz się w temacie. Są netbooki z "dyskiem" SSD, o
> pojemności powiedzmy 8 GB,

To nadal dysk tylko SSD. Zrozumiałem Cię, że chcesz odpalać z karty pamięci czy
pendrive czy coś.

> co w zupełności wystarcza na OS i niezbędne aplikacje w podróży. Linux czy
> nawet spreparowany XP rzędu 400MB spokojnie się zmieszczą.

Miałem takiego swojego czasu - Asus Eee PC 900 wersja "linux" z 4GB "dyskiem"
podstawowym i 12GB drugim modułem. W praktyce tylko ten pierwszy się nadawał do
instalacji OS i programów bo drugi moduł to chyba był zwykły Flash (strasznie
powolny). No i zmieniłem między innymi ze względu na to, że ta przestrzeń
jednak mi nie wystarczała.

Wraz z jedzeniem rośnie apetyt. Obecnie zwykły netbook ma po prostu dysk ok.
160GB (lub więcej) i nie ma problemów - działa to szybciej od taniego SSD
(modulo specyficzne operacje) no i nie trzeba się szczypać.

(...)

> Oczywiście, i mam tak. Trzeba miec problem z głową, by wikłać się w
> abonament 160 zł. dla użycia netbooka w podróży. W rzadkich podróżach. Mam
> kartę z Gadulca, i spełnia moje mobilne potrzeby spokojnie. Z nawiązką. To,
> czego nie wykorzystam (a nie wykorzystuję) do internetu, wykorzystuję na
> tanie rozmowy.

Generalnie nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię. :) Człowieku marudzisz.