Re: Jaka klawiatura z myszką dla programisty/grafika?

Autor: Marek <marek1967_at_spam.interia.pl>
Data: Wed 30 Dec 2009 - 14:14:10 MET

> A czemu tego nie załatwisz jakimś programem niezależnym od
> klawiatury tylko wymagasz, by taki program został dostarczo-
> ny razem z klawiaturą, co jest nierealne? :)

Hmm.. może masz rację, nie mam w tej materii doświadczeń lecz wydaje mi się,
że rozwiązanie polegające na wykorzystaniu dodatkowych przycisków klawiatury
jest najbardziej wygodnym. Oczywiście również mógłbym zastosować i takie
rozwiązanie jak proponujesz. Mógłbyś polecić jakiś wygodny program odpalany
w ergonomiczny sposób? Byłoby idealnie gdyby można skojarzyć ten program z
dowolnym dodtatkowym klawiszem w klawiaturze. Zależy mi na szybkości dostępu
a nie kombinowaniu z Alt + coś tam.

"Nierealne" może niekoniecznie. Logitech w starszych produktach miał takie
możliwości. Było parę klawiszy dodatkowych, które można było sobie dowolnie
zaprogramować. W obecnych klawiaturach Logitecha chyba tylko 2 klawisze na
to pozwalają: "home" i "nutka" (wykluczam bezużyteczne funkcyjne). Inne
trzeba było sposobem przedefiniować - jak wspominałem. Może istnieje jakiś
model, który ma więcej programowalnych klawiszy?

> Przecież takie coś robi się na poziomie oprogramowania, a
> nie klawiatury czy jej sterowników.

Bo ja wiem... Współczesne klawiatury mają coś takiego w standardzie. Sęk w
tym, że nie jest jasno napisane ma stronach producentów jak te funkcje są
faktycznie zrealizowane lecz tylko, że są. Np. Logitech zaprzestał
publikowania dokumentacji oprogramowania. Trzeba najpierw klawiaturę kupić a
potem dowiadujemy się, ze tylko 2 przyciski da się zaprogramować w pełni a
trzeci połowicznie.