najszybszy GeForce na AGP - a moze ATI?

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Sun 27 Dec 2009 - 15:22:08 MET

        Ave!

Jako że sporadycznie grywam i raczej w stare gierki póki co GeForce 6200
mnie nie "bolał" ;)

Ale ostatnio dorwałem "Krwawą Forsę" i miło by było mieć płynną grę przy
najlepszych ustawieniach grafiki.

Płytę główną mam niestety "tylko" z AGP, z ponad 2-gigahercowym,
dwurdzeniowym, 64-bitowym Athlonem.

Z tego, co szperałem po Allegro (i po stronie wikipedii porównującej
parametry serii GeForce), to najmocniejsze co się zdarza to 7900,
czasami 7950 z jakiejś firmy o szumnej nazwie "Galaxy" - chociaż wg.
opinii użytkowników mogą mieć tendencję do przegrzewania się. ATSD to
nVida coś mamrotała na stronach, że 7800GS to ich ostatni procesor
oficjalnie przeznaczony do AGP. Czyżby te 7950GS to jakieś rzeźby
chałupnicze?

Z różnych względów powinna to raczej być karta nVidii - GeFroce z
linuxem działają mi ślicznie od bardzo dawna, włącznie z odpalaniem
Cywilizacji 4, a sterowniki do ATI ponoć mogą mieć jakieś "haczyki"
(plus nie podoba mi się ich polityka zamkniętych źródeł i innych szykan)
- ale jak ktoś mnie elokwentnie przekona... ;)

Dobrze by było, jakby nie była to jakaś firma Krzak, tylko coś
porządnego, np. ASUS.

Sugestie? Pomysły?

Adresy? Nazwiska? Kontakty? ;)

Aha - nie interesuje mnie wymiana płyty głównej, więc proszę bez trucia
o PCI-E.