Adaptery Bluetooth - oprogramowanie wymagane pod XP

Autor: A.J. <vinyanov_at_gmail.com>
Data: Fri 25 Dec 2009 - 20:16:37 MET

Cześć,

mam problem chyba trywialny, ale - dla mnie - trudny. ;)

Zamierzam zakupić adapter Bluetooth na USB. Dokonując rekonesansu w
Google zauważyłem, że jedną z różnic pomiędzy poszczególnymi modelami
jest to, czy Windows XP wspiera je natywnie (bez żadnego
oprogramowania firm trzecich), czy też wymagają one zainstalowania
osobnego programu czy też sterownika (tutaj najczęściej obijała mi się
o uszy nazwa "BlueSoleil").

Oczywiście wolałbym nabyć adapter, który takich dodatkowych programów
czy pakietów nie wymaga. Z trzech przyczyn:
1) aby móc łatwiej i szybciej instalować go na kolejnych komputerach,
2) aby nie zaśmiecać systemu zbędnym oprogramowaniem,
3) ponieważ sądzę, że jeśli XP jest w stanie wykryć, zainstalować i
obsługiwać go automatycznie, to będzie on też łatwo wspierany przez
inne systemy operacyjne, już nie autorstwa Microsoftu.

I stąd moje pytanie. Czy istnieje jakaś metoda na *jednoznaczne i
pewne* stwierdzenie na podstawie opakowania danego adaptera, czy
Windows XP rozpozna go samodzielnie i bez żadnych problemów, czy też
będę musiał coś doinstalowywać z dołączonej płyty lub z Sieci? Chodzi
mi oczywiście o metodę inną niż założenie, że warunki te spełniają
wszystkie adaptery o cenie powyżej x złotych lub o określonej marce.
Mam na myśli raczej oznaczenie zgodności z jakimś określonym
standardem, protokołem, lub coś podobnego, o czym można przeczytać na
etykiecie. Czy też jestem tu skazany na domysły/strzelanie?

Czytanie recenzji i uwag o poszczególnych modelach jest tu raczej
bezużyteczne, ponieważ użytkownicy nie rozwodzą się nad tym, w jaki
sposób zainstalowali dany model i wykonania jakich kroków ta
instalacja wymagała.

Pozdrawiam :)