Re: Mysz radiowa czy bluetooth - do laptopa co lepsze?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 23 Dec 2009 - 23:07:26 MET

** Strachu S. <satoot@wytnij.gazeta.pl> wrote:

> Myszy bezprzewodowe są na radio (2.4GHz) lub na BlueTooth. Które są lepsze?

Najczęściej obecnie te "na radio" to jest jakaś zbastardyzowana wersja
BlueTooth.

> Radiowa:
> -nieco tańsze (z małym "nano" odbiornikiem to koszt np. Tracer Medusa 60-
> 70pln)

Myszy się kupuje Logitech. Ew. może być też Logitech.

> -ma odbiornik, choć mały to jest i zajmuje port USB
> -zasię wg reklam do 10m.

To są cechy. Nie zalety.

> Bluetooth:
> -brak odbiornika wystającego z kompa i blokującego port
> -wyższa cena
> -zasięgu nie znam.

> Jakie są między nimi inne różnice? Jakie myszy są lepsze do noszenia z
> notebookiem? Jaka jest przewaga/wada jednych a jaka drugich?

Więc tak - zasięg, czas pracy na baterii - pomijalne. Nie ma różnic. Dwie
różnice jakie widzę to:

1. Mysz "na radio" działa od kopa - podpinasz do USB i jest. Mysz na BT musisz
parować itd. - oczywiście jak raz to zrobisz na jednym komputerze to raczej już
działa. Ale jak przepniesz do drugiego to znowu zabawa w to samo.
2. Mysz na BT nie okupuje portu USB, mysz "na radio" okupuje.

To tyle według mnie. Sam kiedyś upierałem się na "na radio", a obecnie używam
BT... ergo to totalnie nieistotne - zwykła myszka, nie pasuje Ci ta to se
kupujesz inną. Nic nad czym byłoby się warto zastanawiać (chociaż tyradę na ten
temat zapodałem).