Re: Czemu bateryjki umierają?

Autor: PeJot <PeJot_at_02.pl>
Data: Mon 21 Dec 2009 - 10:08:41 MET

mirekc pisze:

> A gdzie kupione te bateryjki? Bo ja kiedyś kupiłem na Allegro i właśnie
> tak się zachowywały.

Na rynku jest sporo *firmowych* baterii CRxxxx, które padają jak muchy
po włożeniu do sprzętu, nie tylko do PC. Albo buble, albo brak
samorozładowania to mit.

> Zrobiłem "bateryjkę zastępczą" z dwustronnego laminatu z dolutowanymi
> przewodami, które wyprowadziłem na zewnątrz i zainstalowałem koszyk na
> dwie bateryjki R-6. Wstawiłem dwa "paluszki" LR-6 i trzymają już ponad 3
> lata, a jak w końcu padną, to nowe kupię w dowolnym kiosku i do wymiany
> nie będę potrzebował otwierać obudowy. Polecam.

Stosuję takie rozwiązanie w całej elektronice domowej, która kiedyś była
napędzana drogimi CRxxxx. Nie zawsze jest miejsce żeby upchać tam 2 x
AA, wtedy daję 2 x AAA, albo koszyk na zewnątrz. Ładnie nie jest, ale
działa taniej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem