Re: NAS do małego biura

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 13 Dec 2009 - 16:13:56 MET

W dniu 2009-12-13 12:14, Marek pisze:
> [...]
> Mają na tym leżeć głównie pliki office , czyli hiper transfer nie jest
> konieczny, ale jest pożądany. /wtedy i zdjęcia możnaby wrzucać/
>
> Druga funkcja to backup stacji roboczych /wytbrane foldery/. Dobrze byłoby,
> żeby się tym dało łatwo zarządzać, pożądane byłyby jakieś mechanizmy
> wymuszania zmiany hasła userów+oprogramowanie które ten backup stacji
> roboczych zapewni. Stacje robocze z windows. Zastanawiałem się nad
> frrenas+jakiś komputer, ale gotowe pudełko byłoby łatweiejsze w szybkim
> wdrożeniu. Co wybrać ? Poyrzebuję jedynie opisane wyżej funkcjonalności.
FreeNAS zdecydowanie.
Hardware: wystarczy najtańsza sensowna płyta z odpowiednią ilością SATA,
ale chyba 4szt starczÄ…. Np jakaÅ› tania (za grosze teraz sÄ…) na g945/g31
(mATX, ich7 4x sata + 1x ata, zintegrowana sieciówka 1Gbit). Do tego
najmniejszy ram jaki uda ci się kupić (w ilości 2szt, np 2x 256MB DDR2
by mieć superszybki ram a 512MB wystarczy na freenas spokojnie), obudowa
z dobrym zasilaczem, i odpowiednia liczba dysków (w raid dla
bezpieczeństwa). Sam system na USB-pen lub na CF-IDE, DiscOnModule IDE
itp - co ci się uda znaleźć, byle nie na "roboczych" dyskach"
Wydajność zdecydowanie przewyższająca skrzynki za 1-2tyś zł na marvelach
i armach, konfiguracja prosta i przyjemna, razem ze złożeniem tego w 1h
się zmieścisz.