Re: Dysk twardy - pytanie o bad sectors

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Dec 2009 - 14:49:38 MET

Adam 'Adak' Kępiński wrote:
> Hmm, albo faktycznie przestal byc szczelny,

Zaden dysk nie jest szczelny ani hermetyczny. Znam takie, do ktorych pylek
kurzu moze przeniknac bez wiekszego problemu (chocby stare, OEM-owe
seagate'y, w ktorych kanal wlotu powietrza nie jest niczym osloniety, a
filtr pochlaniajacy wilgoc znajduje sie nieco z boku). Jesli pechowo
dostanie sie on pod glowice, to moze byc kiepsko.

> Ale czemu BIOS do teraz nie wykrywa to juz nie wiem :-/

Konkretnej przyczyny nie znam, ale to normalne zjawisko - prawdopodobnie
sa dyski, ktore maja zaszyta w sofcie informacje, by nie stawac sie
widocznym dla PC jesli autodiagnostyka stwierdzi jakas usterke (np.
nosnika danych).

--
KILu