Re: Zmiana RAID1

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Fri 11 Dec 2009 - 18:46:19 MET

Użytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
news:x895haive7cr.dlg@saikokila.pl...
> Proces marfi <marfi @bb.onet.pl> zwrócił błąd:

> Ale jest to trochę niebezpieczne - jeden z dysków może wylecieć z RAID
> wtedy. No ale powiedzmy że go sobie odbudujesz i się nie pomylisz tracąc
> przy okazji dane, i że Intel Matrix nie zrobi jakiejś niespodzianki (a
> czasem robi). Jeśli ten pojedynczy dysk systemowy który podłączasz był
> używany z RAIDem to nie musisz przełączać w inny tryb, dysk będzie po
> prostu jako AHCI (to kwestia sterów Intela), ja tak robię rutynowo.

  Udało się.
  Nowy dysk nie był używany z RAID ale przeniosłem na niego zawartość RAID
(backup/restore za pomocą IfW)
Po zmianie w BIOS opcji RAID na AHCI system nie startował z nowego dysku,
włączenie opcji RAID pozwoliło uruchomić system i włączyć sterownik
msahci.sys. Po tym zabiegu zmieniłem w BIOS opcję kontrolera z RAID na AHCI
i system się podniósł.

  Przełączenie z AHCI na RAID i podłączenie macierzy RAID nie spowodowało
żadnych problemów - należy pamiętać aby najpierw zmienić tryb pracy
kontrolera na RAID i dopiero wtedy podpiąć dyski RAID !!!

--
marfi