Re: Dysk sieciowy dla domu

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Wed 02 Dec 2009 - 09:26:25 MET

Użytkownik "Marek Niedoba" <sp9bqj@ka.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hf57d4$tp2$1@news.onet.pl...
> Witam Forumowiczów!
> Stoję przed koniecznością obróbki filmów (6 taśm DV) i zmagazynowania
> dużej ilości zdjęć z aparatów cyfrowych. Chcę je udostępnić w sieci
> domowej. Zacząłem się zastanawiać nad zakupem niezbyt drogiego
> sieciowego dysku 500GB trafiłem na coś takiego
> http://sklep.tadu.pl/info/LD301387EK&sid=338f4d18 Dysk chcę włączyc do
> posiadanego routera mającego 4 wyjscia LAN. W domu mamy komputery z OS
> XPhome i jeden W98SE. Proszę o jakieś porady.
> pozdrawiam Marek

Serwery plikow w takich dyskach sa zazwyczaj k......o wolne -
maks. transwer na poziomie 3Mb/s. Osiwiejesz niczym doczekasz
sie wiekszej ilosci danych...
Chyba ze ten ma jakis wydajniejszy serwer, ale nie sadze...
Sama nazwa "LaCie" wplywa reczej na cene niz na wydajnosc ;)

Jesli wystarczy Ci jednorazowe podlaczenie dysku po USB,
zeby zrzucic dane a potem dostep w slimaczym tempie, to ok.
Choc w takim wypadku szukalbym obudowy z e-sata.

Jesli ma byc szybko to moze jakas bezglosna obudowa, normalny
system i siec gigabitowa? Wyciagniesz 20-40Mb/s