Re: wymiana procesora (celeron m420 na core 2 duo T5500 lub T5600) a czas pracy na zasilaniu akumulatorowym

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 01 Dec 2009 - 21:16:06 MET

** JMM <j_m_majer@poczta.onet.pl> wrote:

> Znalazłem informację, że jest możliwa zmiana procesora celeron m420 na core 2
> duo T5500 lub T5600. Bardziej od wzrostu wydajności (dosyć oczywistego)
> interesuje mnie kwestia, czy taka zmiana wpłynie w jakiś sposób na czas pracy
> laptopa na zasilaniu akumulatorowym?

Jeżeli w ogóle to mówimy o kilku, kilkunastu minutach. Może być odwrotnie
jeżeli ten model (nie wiem tego) nie jest przystosowany do charakterystyki
cieplnej procesora itd. to może (na chłodzenie) żreć prundu więcej albo i się
uszkodzić. Generalnie zabawy takie jak wymienianie procesorów w laptopie nie są
specjalnie zalecane.

> Z tego co pamiętam, to celerony jakoś niespecjalnie sobie radziły z
> oszczędzaniem energii a jak to wygląda w przypadku core 2 duo? Laptop to
> Lenovo 3000 N100 0768, bateria ma pojemność 4400 mhA.

Wyraźną różnicę odczujesz wymieniając baterię na 7200 mAh. Oczywiście nieco
większa ale coś za coś.