Re: jaki PC do 2,5k PLN

Autor: Michał <mbierwia_at_wywalto.o2.pl>
Data: Tue 01 Dec 2009 - 11:51:05 MET

> Z Twoich opisów nie da się niczego dopasować. Kup cokolwiek.

Niepotrzebnie zostawiłem zbyt szerokie pole manewru. Wybrałem zatem coś
takiego:

i5-750 s1156
Gigabyte GA-P55-UD3 P55
A-Data XPG X-Series DDR3 Dual Chanel 4GB 2000 9-9-9-24
Gigabyte HD5750 1GB 128 PCI-E GDDR5
Seagate ST31000528AS 1000GB sATA II 32MB
Be quiet! Pure Power L7-530W

obudowa karta dźwiękowa i napęd optyczny ze starego komputera, system
operacyjny również.

> Najlepiej w jakimś sklepie gotowy (złożony) komputer - jeśli coś
> zacznie się z nim dziać, to nie będziesz miał problemów z
> diagnozowaniem
> sprzętu. Oddajesz do reklamacji i masz z głowy.

Mam z głowy komputer na średnio 3 tygodnie. Wolę więc samemu wyjąć moduł
pamięci czy kartę i się przespacerować do znajomych, żeby sprawdzić czy
są sprawne. A ze składaniem faktycznie intensywnego doświadczenia nie
mam (jakiś zestaw raz na parę miesięcy), aczkolwiek sięga ono czasów
486DX

> W zastosowaniu "domowym" nie są krytyczna jakość podzespołów.

Wiem. Priorytety określiłem w głównym wątku, więc wdzięczny będę za rady
typu: jakie kupić ciche chłodzenie na podstawkę 1156, oraz sugestie
odnośnie wyżej wymienionych podzespołów. Zostawiłem szerokie pole
manewru, nie określając nawet producenta CPU, poprosiłem o przykładowy
konfig w podanej cenie, ale jednocześnie zaznaczyłem, że komputer będzie
miał szeroko pojęte zastosowanie domowe, z grami włącznie. Ktoś usilnie
zaczął to interpretować, że komputera używa jedynie w trybie tekstowym -
OK. Dla reszty userów domowych jest jeszcze flash na www zabijający
nawet Venice 3200+ (stare) czy nowsze Atomy 1,6GHz, są filmy 1080p i są
gry.

> Zdecydowanie odradzam Ci składanie komputera z podzespołów.

Dziękuję za wszystkie rady, aczkolwiek zastosuję się do wybranych. Wiem
też, że do domu można złożyć/kupić komputer za 500 zł, lub za 7k zł i
będzie OK. W tym przypadku chodzi o najlepszy wybór za 2,5k zł.