Re: komputer do gier

Autor: de Fresz <defresz_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Fri 27 Nov 2009 - 20:39:37 MET

On 2009-11-27 19:03:30 +0100, bulba008 <bulba008@op.pl> said:

> Szukam konfiguracji o dobrym stosunku cena/wydajnosc w grach 3d:

Mogę Ci napisać co sam złożyłem niedawno i z czego jestem jak narazie
bardzo zadowolony.

> zasilacz

Corsair TX650. Choć teraz bym dołożył do HX620 lub nawet HX520, żeby
nie musieć upinać w obudowie sterty niepotrzebnych kabli. Zapas mocy i
tak znaczny (celowo).

> plyta glowna

Asus P5Q-E. Na wszelki wielki wziąłem coś z PCI-E x16 x2, rezygnując z
tej fanaberii (nie wiem czy kiedykolwiek to wykorzystam) można wziąć
którąś z tańszych płyt.

> procesor+chlodzenie

E8400 z boxem. Za jakiś czas pójdzie Scythe Kabuto lub Mugen 2 (z
przodu mojej obudowy niewiele co wieje, z góry tylko z wentylatora, a
akurat z boku są wycięcia, więc wyszło mi, że horyzontalny będzie
najsensowniejszy, ale to jak kto sobie widzi w swojej obudowie).

> pamiec 4 GB

Crucial BalistiX DDR2 800 CL4

> KARTA GRAFICZNA

Sapphire 4890 Vapor-X OC

Sprzęt na razie nie był wogóle kręcony. Jakoś miałem się za to wziąć,
ale że mi wszystko w co gram póki co chodzi na maks detalach przy 24",
to jakoś odłożyłem doktorat z OC na później ;-)

Z rozważań filozoficznych - może jednak coś na i5 - podstawka na pewno
ciut bardziej przyszłościowa, ceny już nieco spadły (jak ja składałem,
to dopiero wchodziły na rynek procki i płyty).
Może też drożej, a podobnie wydajnościowo Radka 5850 - za to z obsługą DX11.

--
Pozdrawiam
de Fresz